View unanswered posts | View active topics It is currently Sat Jul 26, 2025 7:53 pm

Reply to topic  [ 1 post ] 
 absolut bezaubernd 
Author Message
Na haar enige Grand Slam-titel in 2008 leek Ana Ivanovic een beetje de weg kwijt te raken. Ze heeft verschillende jaren van middelmatige Grand Slam-resultaten doorstaan ??en haar ranking jojo in en uit de top 20. Nu staat ze weer in haar eerste Grand Slam-halve finale sinds 2008 toen ze won op Roland Garros en ze speelt alsof ze thuishoort. De volgende voor Ivanovic is een ge?nspireerde Lucie Safarova.

Lucie Nike Air Vapormax Pánské Safarova, die in haar 13e jaar als pro zit, is al lang een kwaliteitsspeler en de afgelopen twee jaar zorgt ze ervoor dat iedereen het weet. Vorig jaar boekte ze haar eerste halve finale ligplaats op Wimbledon en nu is ze terug in de halve finale op Roland Garros na een stevige kwartfinale overwinning. Ze moet nog een set verliezen in het enkelspel en ze staat ook nog in het dubbelspel. Safarova brengt een 5-3 head-to-head in haar wedstrijd tegen Ana Ivanovic.

Na haar overwinning in de kwartfinale, zal Safarova gegarandeerd de WTA-top tien bereiken, samen met haar landgenote Petra Kvitova. Volgens Kevin Fischer van de WTA zijn het de eerste keer sinds 1989 dat er twee Tsjechen in de top tien staan.

Met een verrassend resultaat veegde Stan Wawrinka zijn landgenoot Roger Federer opzij in straight sets. Stan speelde zeer solide Adidas Nmd Homme tennis en sloeg 43 winnaars tot 28 ongedwongen fouten, terwijl Federer slechts 28 winnaars wist te bereiken tot 26 ongedwongen fouten. De meest veelzeggende stat van allemaal (met dank aan Carl Bialik, Ben Rothenberg en tennisabstract.com) is echter dat Federer voor de eerste keer sinds de US Open 2002 de dienst van zijn tegenstander minstens één keer niet heeft verbroken. Zijn tegenstander die dag? Wit-Russische Max Mirnyi.

Het spelen op Philippe Chatrier werd meer dan 30 minuten vertraagd omdat de wind een deel van de structuur van het stadion beschadigde, waardoor een aanzienlijk stuk metalen puin in de tribunes viel. Een offici?le verklaring van het toernooi zei dat het puin een metalen plaat was van het scorebord en dat er gelukkig maar drie kleine verwondingen waren. Het incident leek ook het momentum van Tsonga te onderbreken Salomon Mountain Speedcross 3 Mens toen hij zich voorbereidde om te dienen voor de tweede set. Hij slaagde er nog steeds in om de set een paar games later te pakken, maar Nishikori kwam uit de vertraging en speelde veel beter en veranderde een rout in een strakke wedstrijd.

Op 1 november 2008 trok ik me terug uit de Philly Marathon. Ik vocht al anderhalve maand tegen scheenbeenspalken. Ze waren beter geworden dan slechter. Ik was naar een dokter en een fysiotherapeut gegaan, had mijn schenen bevroren en nieuwe schoenen gekocht, maar het was te laat. 1 november was drie weken voor de race. Ik ging lang op pad, zonder enig idee hoe ver ik het zou halen, maar wetende dat dit mijn laatste kans was om een ??solide trainingsrun te halen. Ik rende drie mijl pijn, liep toen naar huis en besloot te stoppen en te huilen en voelde me als de grootste mislukking.
Op 1 november 2009 stond ik om 5 uur op, nam een ??taxi, een veerboot en een bus naar Fort Wadsworth op Staten Island. Rilde 2 1/2 uur en volgde de grote uittocht naar de Verrazano Narrows Bridge. Begon met een iets te snelle clip over Brooklyn, Fourth Avenue op, voorbij de Bishop Loughlin High School Band die het Rocky-thema speelde, het beroemde Emmanuel Baptist Church-gospelkoor een paar blokken later ... langs Bedford Avenue ... door saaie secties in Williamsburg en Greenpoint, toen ik me afvroeg dat we Brooklyn ooit zouden verlaten ... over de Pulaski-brug en door een klein stukje Queens, dan over de schijnbaar eindeloze, helse Queensboro-brug. Up First Avenue in Manhattan, waar de drukte (inclusief mijn moeder, kamergenoot en geweldige vrienden) zo geweldig was, het was bijna overweldigend ... voorbij een doedelzakspeler die op de Willis Avenue Bridge in de Bronx stond, die eigenlijk echt geweldig was en vol met schattige kinderen die me toejuichten ... over de korte Madison Avenue Bridge, terug naar Manhattan en door Harlem, dat ook vol was met drukte, maar dat op een punt (mijl 21) was toen ik wilde sterven ... een lange, lange tijd helling op Fifth Avenue tot 90th Street, toen we uiteindelijk Central Park binnengingen. Het zat vol met mensen die schreeuwden, maar ik glipte in tunnelvisie en bleef ijlend (dank GOD) Cat Hill, de rest van East Drive en het park uit, de helling van Central Park South op, langs de Jumbotron bij Columbus Circle die de finishlijn laat zien, langs hordes schreeuwende toeschouwers, omhoog naar Tavern on the Green, waar ik mijn benen zo hard mogelijk pompte tot ik de finishlijn overschreed, schreeuwde van genot en hapte naar adem voor lucht omdat ik op het punt stond te huilen en mijn keel zo strak was.

Wed May 20, 2020 12:02 am
Reply to topic   [ 1 post ]